Planlama, yönetim sürecinin ilk aşamasını oluşturur. Bu yüzden tüm projenin başarısını etkileyen en önemli fonksiyondur.
Bir projenin tamamlanmış olması o projenin başarılı olduğu anlamına gelmez. Proje başarısı kavramı, sadece planlı hareket edilen projelerde zaman-maliyet kıstasları çerçevesinde değerlendirilebilir.
Proje 106 ekibi için planlama, sadece takvim bazlı hareketler dökümü değildir. İşte bu yüzden Planlama mühendislerimiz daha projelerin tasarım aşamasında sürece müdahil olarak çalışmalara başlarlar.
Planlama sürecimiz tasarım sırasında amaç ve stratejinin belirlenmesi ile başlar.
Bu amaca ulaşmak için gerekli tüm faaliyetler, işgücü ve malzeme gereksinimleri listelenir. İş ayrışım yapısı oluşturulur.
Çözüm ortağımıza ait tüm olanak ve imkânlar belirlenir. Bu imkân, olanak ve kaynakların proje amacı doğrultusunda kullanılıp kullanılamayacağı, geliştirme veya ilavelere ihtiyaç duyulup duyulmadığı gibi konular büyük bir titizlikle incelenir.
İlave işgücü ya da malzeme gereksinimleri tespit edilir.
Faaliyetler için gerekli zaman ve maliyet tahminleri yapılır.
Faaliyetler arasındaki ilişkiler belirlenir.
Zaman çizelgesi oluşturulur.
Bütçe oluşturulur.
Risk analizi ve risk planlaması yapılır.
Faaliyetlerin başlatılması için onay verilir.
Proje 106 ofislerinde planlama, imalat süreci boyunca devam eder. Stratejik hedefler doğrultusunda gerekli güncellemeler yapılarak yeni planlar devreye alınır.
Planlama sürecinin doğru ve titizlikle işletilmesi, ortaya çıkabilecek sorunların önceden tespit edilmesine olanak sunar. Sorunlara ilişkin çözüm yolları bulunur ve farklı seçenekler karşılaştırılır. Bu şekilde, tüm sorunlar proje takvimini değiştirmeden en ekonomik yolla çözülmüş olur.
Planlama ekibimiz, çözüm ortaklarımıza ayrıca gelir – gider dengesinin izlenmesi, Maliyet hesaplarının çıkartılması, Şirket veri hafızasının oluşturulması gibi konularda destek olmaktadır.